Ada tak yang alami masalah pintu tak boleh nak tutup rapat sebab sangkut sikit daun pintu pada bingkai? Kalau tanye penyelesaian paling mudah, ramai akan pilih untuk ketam semula bahagian yang sangkut.

Tapi sayang lah, bentuk atau saiz daun pintu sebenarnya bukan masalah utama. Nanti, perkara sama akan berlaku lagi. Nak diketam banyak kali, lama-lama bentuk daun pintu terjejas.

IKLAN

Perkara pertama jika berlakunya masalah ini, cuba perhatikan bahagian ensel atau pemegang pintu tu. Kalau nampak tak selari, Ha… itu lah puncanya.
Peru beli ensel pintu baru ke? macam ni nak panggil kntraktor lah kan? Tak perlu. Penyelesaiannya mudah je. Boleh tengok kaedah bentulkan enselpintu yang tak selari ni dalam video yang dikongsikan oleh Ahmad Mubaraq

Siapa yang pintu rumah dia macam ni? Boleh lah try buat sendiri. Tekan butang #share, untuk manfaat bersama bagi mereka yang lain.#diy #doityourself

Posted by Ahmad Mubaraq on Sunday, 17 November 2019